Libratone lanserar ny röd version av de populära Bluetooth-högtalarna Libratone ONE CLICK och Libratone ONE STYLE

Nu utökas Libratones on-the-go-familj med ännu en medlem – en högtalare i färgen Cerise Red. Precis som resterande on-the-go-sortiment är den nya Bluetooth-högtalaren portabel, vattentålig genom stänkskydd, har 360 graders ljud och är förpackad i dansk design, med ljudet i centrum.

Libratone, som är ett prisbelönat ljudföretag, släpper i dag en ny röd version av Bluetooth-högtalarna Libratone ONE CLICK och Libratone ONE STYLE. Genom att addera färgen ”Cerise Red” vill Libratone utöka möjligheten för konsumenter att hitta en högtalare som tilltalar dem när det kommer till personlig färg och stil.

Libratones one-the-go-högtalare lanserades under sommaren 2016, och är både portabla och tillräckligt små för att få plats i träningsväskan eller semesterpackningen. Högtalarna kopplar automatiskt upp sig till mobila enheter och andra Libratone Bluetooth-högtalare, och har utmärkt akustik tack vare företagets kännetecken – 360 graders ljud.

Libratones Skandinaviska design utvecklas nu med två nya versioner av högtalare i on-the-go-sortimentet. De röda Libratone ONE CLICK och Libratone ONE STYLE är nu båda tillgängliga på Libratone.com, till en kostnad av 1849 svenska kronor.

Libratone ONE CLICK – anpassningsbar design med ljudet i centrum

Med sin innovativa och anpassningsbara design, är Libratone ONE CLICK (också tillgängliga i färgerna Graphite Grey, Cloudy Grey och Caribbean Green) ett naturligt nästa steg till Libratones ZIPP- och ZIPP MINI-högtalare som lanserades förra året och tillät användare att testa multi-room-funktionen och Libratones app.

Förändringsbara handtag

Högtalaren Libratone ONE CLICK är formad till att likna en bok, vilket gör den smidig att packa ner i en ryggsäck eller en väska (måtten är 12 x 4.1 x 20.5 cm och högtalaren väger ca 900 g). Runt högtalaren sitter en bumper-ram med två förändrings- och anpassningsbara handtag – med bland annat en krok som möjliggör upphängning av högtalaren på exempelvis en väska, bänk eller gren. Med ett click eller två kan användarna snabbt förändra hur de bär högtalaren.

Magiskt ljud i en liten, tålig förpackning

Libratone ONE CLICK har Libratones överlägsna 360 graders ljud, som ger utmärkt akustik i en liten, tålig, anpassningsbar förpackning. Högtalaren är designad till att överleva skandinaviskt klimat, utan att riskera att en regnskur blöter ner den och påverkar ljudkvaliteten, och har en kraftfull tretums bashögtalare, en 1,1-tums diskanthögtalare och två passiva baselement som garanterar musik under hela festen.

Libratone ONE STYLE – med en ögla för enkel upphängning

Högtalaren Libratone ONE STYLE hedrar Libratones klassiska design med en exklusiv gummiram och en enkel ögla. Även Libratone ONE STYLE påminner om en bok i formen och är redo att snabbt slängas ner i en ryggsäck.

Högtalarna är designade till att matcha användarnas bästa on-the-go-outfits, har 360 graders ljud och kan enkelt kopplas ihop för att skapa ett extra starkt ljud. Högtalarna levererar samma enkla användarupplevelse som Libratone är kända för: ljudet kontrolleras och länkas enkelt ihop genom högtalarnas touch-yta och Libratones app. Högtalarna är anpassade för Bluetooth 4.1 och Bluetooth + 1 (vilken länkar två Bluetooth-högtalare, eller länkar en Bluetooth-högtalare med ZIPP/ZIPP MINI).

De är också tillgänglig i färgerna Graphite Grey, Cloudy Grey and Caribbean Green.

Smarta funktioner med Libratone ONE CLICK och Libratone ONE STYLE:

• Bluetooth 4.1: Libratone ONE CLICK stödjer Bluetooth 4.1 vilket betyder att högtalaren känner av när man kommer nära.
  • Soundspace + 1: ONE CLICK kan anslutas till andra Libratone-högtalare, som Zipp och Zipp mini, för att skapa ett ännu mäktigare ljud även i hemmet.
  • Två telefonanslutningar: Musiken kan skötas från två olika mobiltelefoner som aktiverat Bluetooth.
  • Streama din favoritmusik: Funkar till samtliga streamingtjänster, inklusive Spotify, Apple Music och Tidal.
  • Högtalartelefon: Använd Libratone ONE CLICK som högtalartelefon, dela ett telefonsamtal med dina vänner!
  • Lång batteritid: Högtalarna överlever i mer än 12 h utan ström.
  • 360 graders ljud: Upplev ett fantastiskt, omslutande ljud med Libratione ONE CLICK  – vart du än sitter med dina vänner.
  • IPx4 stänkskydd: Stänkskyddet gör att du slipper ta in högtalaren om picknicken skulle drabbas av en regnskur.
  • Gör den personlig: Ramen runt Libratone ONE CLICK kan bytas ut, precis som tillbehör så som handtag, krok eller annat – på bara ett klick.
  • Ingångar: 3,5 AUX och högtalarna laddas smidigt genom micro-USB.

Återförsäljare och pris

Libratone ONE CLICK (Cerise Red) – tillgängliga från och med i dag på Libratone.com för 1849 SEK.
Libratone ONE STYLE (Cerise Red) – tillgängliga från och med i dag på Libratone.com för 1849 SEK.

Även den mindre högtalaren Libratone TOO (1399 SEK)som är en del av Libratones on-the-go-serie, kommer att lanseras i färgen Cerise Red senare i år. Samtliga högtalare finns i dag i färgerna Graphite Grey, Cloudy Grey och Caribbean Green.

För mer information, vänligen kontakta:
Johanna Näsholm, presskontakt Libratone i Sverige,
070-9436996, Johanna@rippler.se

Anna Rydegran, presskontakt Libratone i Sverige
070-4158331, Anna@rippler.se

Om Libratone
Libratones uppdrag är att befria ljudet och öka människors upplevelse av musiken i streaming-eran. Företaget bildades 2009 och var ett av de första ljudföretagen som la stor vikt vid den estetiska utformningen av högtalare – att flytta ut dem ur hörnen och in i rummen, närmare användarna, för konsumenter på språng. De är formgivna enligt skandinavisk designtradition och ger ett varmt och fylligt ljud som tillsammans med de vackra textilierna ger en ljusare och varmare lyssningsupplevelse. 2014 välkomnade företaget en kinesisk investeringspartner med tekniska muskler vilket ledde till ett stort tekniskt steg framåt. Lanseringen av SoundSpaces och den nya ZIPP-familjen 2015 är det första resultatet av det nya samarbetet och markerar en nystart för varumärket Libratone.

Pressbilder och information: www.libratone.com/press
Facebook: www.facebook.com/Libratone