​RISE är en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare enligt Sveriges Young Professionals!

När Sveriges Young Professionals röstar fram sina drömarbetsgivare placerar vi oss bland de 100 mest attraktiva arbetsgivarna! Det visar Universums årliga undersökning KarriärBarometern, som besvarats av över 26 000 Young Professionals i över 30 branscher.

RISE rankas på 17:plats bland Sveriges civilingenjörer i hård konkurrens med stora, globala företag som Spotify, ÅF och IKEA.

– Det är jättekul att få ett kvitto på att vi är ett spännande och intressant företag som många vill jobba på. Att vi får en så här hög ranking tror jag det beror mycket på att RISE har blivit mer närvarande och synliga för målgruppen i och med sammangåendet. Plötsligt dyker RISE upp i massa olika sammanhang. Det skapar nyfikenhet och fler börjar intressera sig för vad vi gör. Och det är ju det vi gör som är grunden till att vi uppfattas som attraktiva! säger Johanna Flanke, HR-direktör på RISE.

– Nästa generations talanger vill ha mer än bara ett jobb, de vill hitta en arbetsgivare som erbjuder ett sammanhang där de kan nå sin fulla potential. De vill ha en kreativ och dynamisk arbetsmiljö som även erbjuder jakten på ett högre syfte. Idag räcker det inte att som arbetsgivare erbjuda en marknadsmässig lön och en trygg anställning. Talangerna vill hitta en arbetsgivare som kan berätta varför de gör vad de gör och matcha sina personliga värderingar med arbetsgivarens. Detta gör att man som arbetsgivare i Sverige måste kämpa för att anses vara attraktiv. De arbetsgivare som talangerna har lyft fram i KarriärBarometern 2017, har jobbat hårt med dessa frågor och förtjänar därför en stor eloge! säger Claes Peyron, Sverigechef på Universum.

Den fullständiga rankingen finns på: http://bit.ly/2fcTi7V

Kontakt:
Johanna Flanke, HR-direktör
johanna.flanke@ri.se

Om oss

RISE är Sveriges forskningsinstitut och innovationspartner. I internationell samverkan med företag, akademi och offentlig sektor bidrar vi till ett konkurrenskraftigt näringsliv och ett hållbart samhälle. Våra 2 700 medarbetare driver och stöder alla typer av innovationsprocesser. RISE är ett oberoende, statligt forskningsinstitut som erbjuder unik expertis och ett 100-tal test- och demonstrationsmiljöer för framtidssäkra teknologier, produkter och tjänster. www.ri.se