RKS övertar verksamheten vid XMS i Linköping

RKS övertar verksamheten vid XMS i Linköping IT-konsultföretaget RKS har tagit över majoriteten av medarbetarna vid IT-företaget XMS' kontor i Linköping, där verksamheten nyligen försattes i konkurs. Åtta personer med spetskompetens inom Content Management, användargränssnitt och design tar klivet över till RKS. XMS bildades när IT-konsulten Adcore avvecklade verksamheten utanför Stockholm och omfattade kontoren i Linköping och Norrköping. Verksamheten vid Linköpingskontoret har i första hand varit inriktad på så kallad Content Management, som går ut på att utforma system för att effektivt skapa, driftsätta och förvalta innehållet på webbplatser för internet, intranät och extranät. - Med förvärvet av de här personerna breddar vi vårt kunnande, samtidigt som det finns en naturlig koppling till RKS' verksamhet inom Beslutsstöd, Data Warehouse och andra kvalificerade databasapplikationer, konstaterar Lars Lindwall, chef för RKS Region Öst. RKS AB (publ) RKS är ett IT-konsultföretag som erbjuder kvalificerade konsulttjänster, integrerade affärslösningar och kompletta elektroniska handelslösningar mellan företag. Affärsidén är att, i nära samarbete med kunderna samt med djup kunskap och erfarenhet, erbjuda marknadens bästa lösningar för utveckling av affärsprocesser. Kunderna är stora och medelstora företag och organisationer som till stor del baserar sin konkurrenskraft på att effektivt utnyttja informationsteknik. RKS har 15 kontor i Sverige och ett i Danmark, cirka 350 medarbetare och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. För mer information se www.rks.se. För ytterligare information, kontakta: Lars Lindwall, regionchef öst RKS AB, tel: 013 - 489 37 20, lars.lindwall@rks.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/19/20020618BIT00820/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/19/20020618BIT00820/wkr0002.pdf