Andra Polarn O. Pyret butiken i Norge öppnas

Andra Polarn O. Pyret butiken i Norge öppnas Polarn O. Pyrets master-franchisetagare i Norge, WAM A.S, har tecknat avtal om en ny butik på ett av Oslos bästa affärsläge, Bogstadveien 19. Den nya butiken beräknas öppnas i februari 2004. "Detta är en viktig etablering för att kunna visa varumärket på ett av Norges viktigaste affärslägen", säger WAM A.S VD Knut Lysklaett. rnb Retail and Brands AB består av verksamhetsområdena Polarn O. Pyret och Portwear Retail. Polarn O. Pyret är ett varumärkesbolag med distribution genom egna butiker och franchisebutiker i Sverige samt genom franchise i andra länder. Portwear Retail är en distributionsplattform för egna och externa varumärken genom butiker på NK samt butikskoncepten Solo, Champagne och Saks. För ytterligare information kontakta VD Mikael Solberg 0708-18 44 40 eller CFO Göran Blomberg 0733-97 95 99. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/18/20031218BIT00780/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/18/20031218BIT00780/wkr0002.pdf