Pressmeddelande försäljning april

rnb:s försäljning i april rnb redovisar för april 2003 en försäljning om 67,7 Mkr i egna butiker jämfört med 61,8 Mkr samma månad föregående år. Det innebär en ökning med 9,5 % jämfört med föregående år. Proforma, inklusive förvärvade Champagnes försäljning föregående år, minskade försäljningen med 16,8% i april. För ytterligare information kontakta VD Christel Kinning 0733-97 95 10 eller CFO Göran Blomberg 0733-97 95 99. rnb Retail and Brands AB äger, driver och utvecklar butikskoncept för mode och kvalitetsmedvetna kunder. rnb driver Polarn O. Pyret, Solo/Champagne, Saks/Blombergs och NK/Varumärkesbutiker. rnb är Sveriges största modeföretag i det övre kvalitetssegmentet. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/16/20030516BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/16/20030516BIT00260/wkr0002.pdf