Per Granath tillträder som ny koncernchef för Intellecta

Per Granath tillträder som ny koncernchef för Intellecta Höjd lönsamhet och gemensamt kunderbjudande viktigaste uppgifterna Per Granath, 49, tillträder idag som ny vd och koncernchef för Intellecta i samband med bolagsstämman. Han efterträder Lars Fredrikson, som lämnar vd-posten efter 19 år, för att i fortsättningen arbeta med affärsutveckling inom koncernen och som styrelseledamot. Per Granath, som sedan 1999 har varit ledamot i Intellectas styrelse, kommer närmast från en tjänst som senior rådgivare vid Handelsbankens corporate finance-avdelning. Tidigare har han bland annat varit vd för KF Projekt och Fastigheter och vice vd för Scandiaconsult. Intellectas nya vd är bestämd över vilken uppgift han ser som sin viktigaste i sitt nya arbete: - Det allt överskuggande målet är att få upp lönsamheten i koncernen, säger Per Granath. Redan idag har vi en mycket bättre kostnadssituation än för ett år sedan, men det återstår mycket arbete för att nå upp till de lönsamhetsnivåer vi bör ha. - Centralt i arbetet att öka lönsamheten är att korsbefrukta de framgångsrika verksamheterna i koncernens olika bolag, slår Per Granath fast. Att skapa ytterligare förutsättningar för koncernens integration blir en viktig uppgift för mig. Även Intellectas styrelseordförande Leif Lindberg understryker vikten av att fortsätta och intensifiera integrationsarbetet inom koncernen: - I arbetet med att förbättra lönsamheten är Pers mest centrala uppgift att konsolidera de förvärv Intellecta gjort under de senaste åren. Den stora utmaningen ligger i att samla och integrera de stora kompetenser som finns i koncernbolagen, så att våra kunder erbjuds en förbättrad och samtidigt mer kostnadseffektiv kommunikationshantering, säger Leif Lindberg. För mer information, kontakta Per Granath, telefon 08-506 286 86, per.granath@intellecta.se, eller informationsansvarig Eva Ahlstrand, telefon 08-506 286 01, eva.ahlstrand@intellecta.se. Mer information om Intellecta-koncernen och dess olika bolag finns även på hemsidan www.intellecta.se Stockholm den 14 februari 2003 Intellecta AB (publ) ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/14/20030113BIT00810/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/14/20030113BIT00810/wkr0002.pdf