Emissioner i Rörvik Timber registrerade

Rörvik Timber AB:s (”Rörvik Timber” eller ”Bolaget”) nyemission med företrädesrätt för Bolagets aktieägare, kvittningsemission till Nordea samt kvittningsemission till vissa fordringsägare har nu registrerats hos Bolagsverket. Rörvik Timbers huvudbank Nordea har gentemot Bolaget satt ned sin kapitalfordran med 250 Mkr efter det att samtliga villkor uppfyllts. Nedsättningen består av 150 Mkr i direktav-skrivning och 100 Mkr i en kvittningsemission, motsvarande 87 500 000 Rörvik Timber aktier av serie B. Vidare har vissa fordringsägare, inom ramen för rekonstruktionen av Rörvik Timber, tecknat sammanlagt 24 042 660 aktier av serie B genom kvittning av fordringar på Rörvik Timber motsvarande cirka 12 Mkr i enlighet med vad som framgår av prospektet. Efter registrering av emissionerna, inklusive minskningen av aktiekapitalet, så uppgår aktie-kapitalet till 312 246 191 kronor och antalet utestående aktier uppgår till 624 492 382. De nyemitterade aktierna inom ramen för företrädesemissionen beräknas finnas inbokade på respektive aktieägares VP-konto den 3 maj 2010.