Rörvik Timbers styrelse utvärderar Meerwinds budpliktsbud

Meerwind AB (”Meerwind”), ett helägt dotterbolag till Clearwater Advisors Corp, har den 22 april 2010 offentliggjort ett kontanterbjudande enligt reglerna om budplikt till aktieägarna i Rörvik Timber AB (publ) (”Rörvik Timber”) att överlåta samtliga sina aktier i Rörvik Timber till Meerwind (”Erbjudandet”). Meerwind erbjuder 0,675676 kronor kontant per aktie oavsett aktieslag. Meerwinds pressmeddelande avseende Erbjudandet finns tillgängligt på Rörvik Timbers hemsida (www.rtimber.se). Aktieägare i Rörvik Timber bör notera att priset i Erbjudandet är lägre än såväl aktiekursen som kursen för BTA (Betald Tecknad Aktie) per den 21 april 2010. Meerwind har preliminärt angivit acceptperiodens utgång till den 28 maj 2010. Styrelsen för Rörvik Timber kommer att, i enlighet med NASDAQ OMX Stockholms regler rörande offentliga uppköpserbjudanden på aktiemarknaden (”Takeover-reglerna”), senast två veckor före acceptperiodens utgång offentliggöra sin uppfattning om Erbjudandet och skälen till denna uppfattning. Erbjudandet påverkar inte de i Rörvik Timber pågående nyemissionerna, vilka förväntas registreras inom kort. Huskvarna den 22 april 2010 Rörvik Timber AB (publ) Styrelsen