Inbjudan till presskonferens SEB och Aktiespararna utvidgar sitt samarbete

Inbjudan till presskonferens SEB och Aktiespararna utvidgar sitt samarbete Kunskapsöverföring på nätet inom ekonomiområdet SEB och Aktiespararna utvecklar sitt lyckade samarbete med Sommaraktieskolan som lockade drygt 200 ungdomar - ett rekordresultat. Förra året deltog 70 ungdomar. Nu gäller samarbetet kunskapsöverföring till SEB:s kunder via nätet. Såväl kunskapsöverföring, att ge kunderna tillgång till kunskap och information för att kunna fatta egna investeringsbeslut, samt internet som kanal är högt prioriterade områden för SEB. Även Aktiespararnas Riksförbund gör stora insatser inom utbildningsområdet inom den finansiella sektorn varför ett samarbete mellan SEB och Aktiespararna känns naturligt. SEB och Aktiespararna berättar mer om den nya nättjänsten under presskonferensen på Fleminggatan 18 i Stockholm. Där deltar Lars-Erik Forsgårdh, VD i Aktiespararna samt Lars Ekstedt, chef SEB-e-banking, Sverige. Plats: SEB e-banking, Fleminggatan 18, Trygg-Hansahuset, Stockholm. Tid: Onsdag 11 oktober klockan 11.00. Välkomna! Boo Ehlin Christophe Genetay Presschef SEB Utbildningschef Aktiespararna 08-763 85 77 08-506 515 24 070-763 85 77 0709-400 856 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/11/20001011BIT00060/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/11/20001011BIT00060/bit0002.pdf