Kostnadsfritt återbetalningsskydd för premiepensionen

Kostnadsfritt återbetalningsskydd för premiepensionen De som placerar hela eller delar av sin premiepension i SEB:s fonder får ett återbetalningsskydd i form av en gratis grupplivförsäkring i SEB Trygg Liv. Försäkringen gäller till och med 2002. Det innebär att en summa motsvarande 100 procent av den insparade premiepensionen i SEB:s fonder betalas ut till de anhöriga om man avlider innan utgången av 2002. För att få det kostnadsfria återbetalningsskyddet ska en anmälan göras för att bekräfta sparandet. - Vi vill ge de kunder som väljer SEB:s premiepensionsfonder tryggheten att veta att pengar betalas ut till de efterlevande om något skulle hända, även om det viktigaste i valet av fonder är avkastning och placeringsinriktning, säger Ola Petersson, marknadschef på SEB Trygg Liv. SEB är en finanskoncern med e-banking, sparande och tillväxtföretag i fokus. SEB är en av Nordens största finansgrupper med 918 miljarder kronor i förvaltat kapital och en balansomslutning på 1 100 miljarder (per den 30 juni 2000). SEB har cirka 20 000 medarbetare i ett 20-tal länder och totalt cirka 630 kontor, främst i Sverige, Tyskland och Baltikum samt 670 000 e-bankskunder i sju länder. Under året startar SEB aktiemäkleri på nätet i Tyskland samt e-banking i England. Läs mer om SEB: www.seb.se För ytterligare information, kontakta: Ola Petersson, marknadschef SEB Trygg Liv, 08-785 12 28, 070-677 39 76 Anna Selberg, informationsansvarig Asset Management & Liv, 08-785 11 46, 070-763 81 54 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/06/20001006BIT00460/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/06/20001006BIT00460/bit0002.pdf