SEB presenterar niomånadersrapport 27 oktober

SEB presenterar niomånadersrapport 27 oktober Inbjudan till presskonferens 11.00 fredag 27 oktober SEB presenterar resultatet för årets första nio månader fredagen den 27 oktober klockan 11.00 på Kungsträdgårdsgatan 8, Stockholm. Lars H Thunell, VD och koncernchef, presenterar tillsammans med Anders Rydin, finans- och ekonomidirektör, resultatet och svarar på frågor. På plats finns också Lars Lundquist, ställföreträdande koncernchef i tyska BfG, samt Christian Poggemann, chef för SEB e-banking i BfG. Under presskonferensen bjuds på lättare förtäring. Niomånadersrapporten publiceras den 27 oktober på morgonen och presenteras på www.seb.se. Det är även möjligt att lyssna av telefonkonferensen på www.seb.se mellan klockan 15.00 och 16.00. Välkomna! Boo Ehlin Presschef 08-763 85 77 070-763 85 77 SEB är en finanskoncern med e-banking, sparande och tillväxtföretag i fokus. SEB är en av Nordens största finansgrupper med 918 miljarder kronor i förvaltat kapital och en balansomslutning på 1 100 miljarder (per den 30 juni 2000). SEB har cirka 20 000 medarbetare i ett 20-tal länder och totalt cirka 630 kontor, främst i Sverige, Tyskland och Baltikum samt 689 000 e-bankskunder i sju länder. Under året startar SEB aktiemäkleri på nätet i Tyskland samt e-banking i England. Läs mer om SEB: www.seb.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/23/20001023BIT00850/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/23/20001023BIT00850/bit0002.pdf