Inbjudan till pressträff SEB presenterar sin nya privatekonom samt egen undersökning om tjänstepensionens vinnare och förlorare På torsdag den 25 januari presenterar SEB sin nya privatekonom efter Viveka Hirdman Ryrberg, som fått nytt uppdrag inom SEB-koncernen. Samtidigt redovisas en unik och alldeles nyframtagen statistik om hur tjänstepensionen slår för olika yrkesgrupper - vem får mest i tjänstepension; en privatanställd tjänsteman eller en kommunanställd? Allt fler tjänstepensionsavtal får nu liksom det allmänna pensionssystemet en premiereservdel. Därför blir det allt viktigare för den enskilda individen att också engagera sig i sin tjänstepension. Viveka Hirdman Ryrberg och Susanne Eliasson, från SEB:s privatekonomiavdelning medverkar, tillsammans med den nya privatekonomen. En enkel lunch serveras. Plats: SEB Sveavägen 8, Stockholm Tid: Torsdag 25 januari klockan 11.30 Välkomna! Boo Ehlin Presschef SEB 08-763 85 77 070-763 85 77 boo.ehlin@seb.se SEB är en finanskoncern med e-banking, sparande och tillväxtföretag i fokus. SEB är en av Nordens största finansgrupper med 942 miljarder kronor i förvaltat kapital och en balansomslutning på 1 108 miljarder (per den 30 september 2000). SEB har fler än 20 000 medarbetare i ett 20-tal länder och totalt cirka 630 kontor, främst i Sverige, Tyskland och Baltikum samt 800 000 e-bankskunder i sex länder. SEB har nyligen startat aktiemäkleri på nätet, SEBdirect, i Tyskland och startar i början av 2001 e-banking i England och Norge. Läs mer om SEB: www.seb.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/23/20010123BIT00260/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/23/20010123BIT00260/bit0002.pdf