SPP:s överskott är ingen engångsföreteelse - det kommer att bestå

SPP:s överskott är ingen engångsföreteelse - det kommer att bestå En uppskattning är att det varje år kan komma att betalas ut tiotals miljarder till företagen. Kenth Eldebrink, chef Marknad & Försäljning på SEB Trygg Liv, samt Göran Engström, chef Storkund på SEB Trygg Liv, berättar mer om orsaken till överskottet och visar vilka möjligheter företagen har att använda pengarna. En tänkbar effekt är att vissa företag kan komma att erbjuda de anställda helt nya förmånspaket - och som en direkt följd av detta få förstärkt likviditet. Tid: 6 juni kl. 11.00-12.00 Plats: SEB Trygg Liv på Fleminggatan 18, Stockholm Välkommen! Anna Selberg Informationsansvarig SEB Asset Management & Liv Telefon: 08-785 11 46 Mobiltelefon: 070-763 81 54 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/02/20000602BIT00370/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/02/20000602BIT00370/bit0002.pdf