AerotechTelub får order värd 24 Mkr från Försvarets materielverk

AerotechTelub får order värd 24 Mkr från Försvarets materielverk AerotechTelub har fått en beställning värd 24 miljoner kronor från Försvarets materielverk för arbete med flygvapnets nya taktiska radiosystem TARAS. Beställningen gäller tekniska konsulttjänster såsom utredningar, mätningar och analyser av radiosystemet. TARAS används för kommunikation mellan Stridsledningscentral och flygplan bland annat JAS39 GRIPEN men också mellan flygplan. Tekniskt sett kommer TARAS att vara bland världens mest avancerade radiosystem för militär flygkommunikation. AerotechTelub är ett tjänsteföretag, som erbjuder kvalificerade tekniska tjänster, underhåll och kundanpassade systemlösningar inom informationsteknik, elektronik och farkostteknik till totalförsvaret, verk och myndigheter samt valda nischer inom näringslivet. AerotechTelub ingår i Saab-gruppen, ett av världens ledande högteknologiska företag med huvudsaklig verksamhet inom försvar, flyg och rymd. Inom Saab finns en rad spetskompetenser och förmågan till systemintegration. För ytterligare information, kontakta: Åsa Henningson, bitr. affärsenhetschef Tel: 0589- 811 03, e-post: asa.henningson@aerotechtelub.se 073-66 88 588 Peter Koinberg, affärsenhetschef Tel: 0589-397 676, e-post: peter.koinberg@aerotechtelub.se 070-639 76 76 www.saab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/08/20011108BIT00560/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/08/20011108BIT00560/bit0001.pdf