Bokslutskommuniké 2002

BOKSLUTSKOMMUNIKÉ 2002 · Orderingången uppgick till 20 miljarder kronor, varav 4 miljarder kronor i fjärde kvartalet. Orderstocken uppgår därmed till 43 miljarder kronor. · Nettoomsättningen blev 16.538 Mkr (15.689), en ökning med 5%. · Rörelseresultatet uppgick till 1.220 Mkr (944 Mkr, exkl reavinster) och resultatet efter finansiella poster var 993 Mkr. · Vinst per aktie var 6,87 kr. · Utdelningsförslag 3,50 (3,25) kronor per aktie. · Europeiskt beslut att utveckla radarjaktroboten Meteor. · Finland beställer stridsträningsanläggning. · Ungern uppgraderar sina leasade Gripen. För ytterligare information, kontakta: Agneta Kammeby, Investor Relations tel 013 - 18 71 25 Iréne Svensson, ansvarig för information i Saab- tel 08 - 463 01 30 koncernen ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/14/20030214BIT00560/wkr0001.doc Hela rapporten http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/14/20030214BIT00560/wkr0002.pdf Hela rapporten