Brittiska armén och flygvapnet väljer träningsutrustning från Saab

Brittiska armén och flygvapnet väljer träningsutrustning från Saab Saab Training Systems, Huskvarna, har tecknat kontrakt med brittiska försvarsministeriet om leverans av simulatorn BT 47 för handeldvapen till brittiska armén och flygvapnet. - Det här är ett genombrott för träning på handeldvapen vid förband för brittiska armén i Tyskland och flygvapnet i Storbritannien, säger Johan Ohlson, VD på Saab Training Systems. Denna laserbaserade träningsutrustning kommer att användas i taktiska övningar och vid träning på hemmaregementen. Saab Training Systems har tidigare levererat manburna målvästar vilka kommer att uppgraderas för att bli kompatibla med den nya simulatorn. Kontraktet, värt ungefär 20 MSEK, omfattar också tillbehör och utrustning för observatörer/stridsdomare. Leverans sker i april och juni 2003. Saab är ett av världens ledande högteknologiska företag med huvudsaklig verksamhet inom försvar, flyg och rymd. Inom Saab finns en rad spetskompetenser och förmågan till systemintegration. För ytterligare information, vänligen kontakta: Johan Ohlson, VD, Saab Training Systems, telefon: 036-38 86 01 Mats Eriksson, UK Programme Manager, Saab Training Systems, telefon: 036-38 83 23 www.saabtrainingsystems.com www.saab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/26/20030226BIT00230/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/26/20030226BIT00230/wkr0002.pdf