Fina Air använder Saab 340A i Dominikanska republiken

Fina Air använder Saab 340A i Dominikanska republiken Saab Aircraft Leasing har nyligen levererat ett Saab 340A till det San Juan-baserade Fina Air i Puerto Rico. Flygplanet kommer att ingå i en flotta med två andra Saab 340A som leasas från AeroCentury. Saab Aircraft Leasing förmedlar nu flygplanet på uppdrag av Bank of America. Det nya regionala flygbolaget kommer att erbjuda matarflyg till nyckeldestinationer i Puerto Rico, Dominikanska republiken, Curaçao, Aruba och St. Martin. Fina Air har också valt Saab Aircrafts supportpaket för att underhålla flottan på tre Saab 340A. - Saab 340 anses tillhöra världens säkraste och mest högkvalitativa flygplan, säger Fina Airs grundare och koncernchef Lazaro Canto. Saab Aircraft Leasing (SAL) har en portfölj med 289 flygplan av typerna Saab 340 och Saab 2000 uthyrda till 25 kunder i 13 länder. Företaget, som har 35 anställda, har huvudkontor i Washington D.C. och regionkontor i Stockholm och Tokyo. SAL är en del av SAAB AB:s affärsområde Saab Aviation Services. Saab är ett av världens ledande högteknologiska företag med huvudsaklig verksamhet inom försvar, flyg och rymd. Inom Saab finns en rad spetskompetenser och förmågan till systemintegration. För ytterligare information, vänligen kontakta: Michael Magnusson, Saab Aircraft Leasing, Tel: +1 703 406 7220 www.saabaircraftleasing.com www.saab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/10/20031210BIT00690/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/10/20031210BIT00690/wkr0002.pdf