Kockums säljer järnvägsvagnstillverkningen

Kockums Industriers tillverkning av järnvägsvagnar får nya ägare Affären är en följd av att Kockums Industriers nuvarande ägare Saab AB koncentrerar och renodlar sin verksamhet mot försvarsindustrin. Tidigare har tillverkningen av vindkrafttorn liksom verksamheten i maskinverkstaden avyttrats. Genom den nu aktuella försäljningen har samtliga industriella verksamheter inom Kockums Industrier fått nya ägare. Tillverkningen av järnvägsvagnar vid Kockums Industrier i Malmö övertas av delar av företagsledningen. Verksamheten har idag närmare 50 anställda och omsätter cirka 50 miljoner kronor. Saab är ett av världens ledande högteknologiska företag med huvudsaklig verksamhet inom försvar, flyg och rymd. Inom Saab finns en rad spetskompetenser och förmågan till systemintegration. För ytterligare information, kontakta: Björn Widell Tfn: 0705-392560 Per Ove Morberg Tfn: 08-4630116 www.saab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/12/20011112BIT00740/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/12/20011112BIT00740/bit0001.pdf