Peter Larsson ny presschef på Saab AB

Peter Larsson ny presschef på Saab AB Peter Larsson tillträder den 1 juni som presschef på Saab AB. Peter kommer att ansvara för mediakontakter i koncernen, men också arbeta med övrig extern verksamhet. Närmast kommer Peter Larsson från Saab Aerospace där han varit informationschef. Peter är 37 år och har bland annat varit verksam i Försvarsmaktens Högkvarter i sex år där han var Försvarsmaktens presschef 1998-2000. Saab är ett av världens ledande högteknologiska företag med huvudsaklig verksamhet inom försvar, flyg och rymd. Inom Saab finns en rad spetskompetenser och förmågan till systemintegration. För ytterligare information, vänligen kontakta: Iréne Svensson, Informationsdirektör Saab tel 0734-18 71 30 www.saab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/16/20030516BIT00280/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/16/20030516BIT00280/wkr0002.pdf