Saab Bofors Dynamics AB varslar 80 personer i Karlskoga

Saab Bofors Dynamics AB varslar 80 personer i Karlskoga På grund av nedgång i beläggningen på utvecklingsenheten i Karlskoga har företaget idag lämnat ett varsel på 80 personer till länsarbetsnämnden i Örebro. - Det är naturligtvis ett smärtsamt beslut att ta, men vi måste dimensionera våra resurser så att de överensstämmer med den minskande beläggning vi ser framför oss. Vi avslutar nu två stora utvecklingsprogram, Bamse och Taurus, och har under de senaste två åren fått mycket begränsat med studie- och utvecklingsuppdrag, säger Ingemar Andersson VD för Saab Bofors Dynamics AB. Saab Bofors Dynamics har cirka 700 anställda i Karlskoga varav cirka 320 arbetar inom utvecklingsenheten. Saab är ett av världens ledande högteknologiska företag med huvudsaklig verksamhet inom försvar, flyg och rymd. Inom Saab finns en rad spetskompetenser och förmågan till systemintegration. För ytterligare information, vänligen kontakta: Anders Florenius, Informationschef, Saab Bofors Dynamics Tel: 0586-812230, 070-5823230 www.saab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/01/20030930BIT00660/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/01/20030930BIT00660/wkr0002.pdf