Saab erhåller nytt kontrakt på signaturanpassat kamouflagenät från det amerikanska försvaret Saab Barracuda LLC har erhållit ett nytt kontrakt på ULCANS (Ultra Lightweight Camouflage Net Systems) från den amerikanska armén. Kontraktet löper till december 2008 och kan vara värt cirka 25 miljoner dollar per år. Därmed fortsätter Saab Barracuda LLC att vara den enda ULCANS-leverantören till den amerikanska armén. Sedan 1997 har Saab Barracuda LLC varit ensam leverantör av ULCANS till den amerikanska armén. ULCANS, som finns i färgvarianterna Woodland och Desert ersätter äldre typer av kamouflagenät inom den amerikanska armén. Tillsammans med Saab Barracuda AB i Sverige är Saab Barracuda världsledande på produktion av kundspecifika, avancerade signaturanpassningsprodukter som erbjuder multispektralt skydd mot visuell upptäckt och mot upptäckt med hjälp av radar, målsökare och NIR- och IR-teknik. Saab är ett av världens ledande högteknologiska företag med huvudsaklig verksamhet inom försvar, flyg och rymd. Inom Saab finns en rad spetskompetenser och förmågan till systemintegration. För ytterligare information, vänligen kontakta: Mats Warstedt, Verkställande Direktör, Saab Barracuda AB, Telefon: 0493-148 12, 070-3071012 www.saab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/22/20031222BIT00480/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/22/20031222BIT00480/wkr0002.pdf