Inbjudan presskonferens om hyreshöjning 2004

Inbjudan till presskonferens - En betydande hyreshöjning 2004 är oundviklig! Det säger Bengt Owe Birgersson, VD för SABO, de allmännyttiga bostadsföretagens intresseorganisation. I sina beräkningar har SABO utgått från ett genomsnittligt allmännyttigt bostadsföretag. De kraftiga höjningarna av driftskostnader, energikostnader och underhållskostnader har haft stor betydelse. Utifrån detta har SABO räknat fram vilken genomsnittlig hyreshöjning som krävs för att de allmännyttiga fastighetsbolagen ska kunna underhålla fastigheterna och erbjuda en lika god service som idag. Dessa uppgifter presenteras av SABOs VD. Välkomna till SABO! Tid: Måndagen den 20 oktober kl 13.00 Plats: SABO, Vasagatan 8-10, 5tr, Stockholm För mer information: kontakta Cecilia Werner, informationschef, 08-406 55 00, 070-244 22 95, cecilia.werner@sabo.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/17/20031017BIT00700/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/17/20031017BIT00700/wkr0002.pdf