Delårsrapport 2

Safe at Sea AB (publ)

Org.nr 556713-7947

Delårsrapport för perioden Jan-Juni 2018

Jämförelser i rapporten har, om inte annat angetts, skett mot närmast motsvarande period år 2017. Safe at Sea AB:s räkenskapsår är 1 januari – 31 december.

Koncern - Delårsperioden (Jan-Juni) 2018

•  Nettoomsättningen uppgick till 5 866 tkr (6 625 tkr)
  •  Resultat efter finansiella poster uppgick till -830 tkr (-1 781 tkr)
  •  Resultat per aktie uppgick till -0,026 kr (-0,556 kr)

Koncern - ANDRA kvartalet (APRIL-JUNI) 2018

•  Nettoomsättningen uppgick till 3 316 tkr (4 041 tkr)
  •  Resultat efter finansiella poster uppgick till -399 tkr (-778 tkr)
  •  Resultat per aktie uppgick till -0,012 kr (-0,243 kr)

VD:s kommentarer

Såväl Svenska Sjöräddningssällskapet som norska Redningsselskapet fortsätter att utöka sina flottor med RescueRunners. Båda organisationerna beställde nya RescueRunners med omgående leveranser. De snabba leveranserna möjliggjordes genom att produktionen har nått en mycket hög effektivitetsnivå.

Safe at Sea har också fått förtroendet att leverera hjälmar och kommunikations-utrustning till flera av Stena Lines färjor.

Genom vår partner i Polen vanns polska sjöräddningens upphandling av sju stycken RescueRunners, av vilka de första tre levererades redan den 20 juli, och resterande planeras att levereras under slutet på augusti.

Efter förfrågan i början på juli, deltar bolaget också i en större finsk upphandling som omfattar upp till 9 st GuardRunners.

Förhandlingar pågår bl.a. med potentiella distributörer i Turkiet och Kina. Ett ökande intresse för våra produkter från aktörer i USA, gör också att vi börjat sondera affärsutvecklingsmöjligheterna på en amerikanska marknaden.

Under året har vi arbetat fram en intressant offertstock på 119 båtar, där 10-15 faller ut under andra halvåret.

Vi fortsätter också i högt tempo med våra marknadsaktiviteter och i september planerar vi att delta på inte mindre än 6 mässor i fyra länder. Följt av fler planerade mässor och demoturnéer i oktober.

Den stora utmaningen är att fortsätta att vara offensiva i säljarbetet, men att inte tappa i uthållighet, samtidigt som vi jobbar för ökad tillväxt.

Vi ser med framåt och hoppas att ni vill följa oss på vår hemsida, via Facebook, LinkedIn, Instagram eller twitter! Varmt välkomna att besöka oss på www.safeatsea.se

En fortsatt skön sommar

önskar

Kaj Lehtovaara, VD

For more information please contact

Kaj Lehtovaara,

kaj@safeatsea.se

Safe at Sea AB tillverkar och säljer en unik räddningsbåt, RescueRunner, som förmodligen är det effektivaste systemet i världen för att rädda nödställda personer ur vattnet. Safe at Sea är även ägare till Safe at Sea Management AB, ett bolag som tillhandahåller managementtjänster för sjöfarten. Safe at Seas aktie är listad på AktieTorget.