Delårsrapport januari-september 2000

Delårsrapport januari-september 2000 * Periodens resultat före skatt uppgick till 5,3 MSEK (5,0). * Resultatandelen före skatt i SalusAnsvar E. Öhman Investment Management AB (SÖIM) steg till 17,5 MSEK (12,6). * Fortsatt varumärkesuppbyggnad. * Utvecklingen av SalusAnsvars privatekonomiska portal löper enligt plan och lanseras efter årsskiftet. * Ökad korsförsäljning. * SalusAnsvar FondNet hade redan efter fyra månader 3 450 kunder. * Saco SalusAnsvar Försäkring AB, som är en strategisk allians med Saco och 26 medlemsförbund, lanserade Saco Inkomstförsäkring den 14 september och fick inom rapportperioden 1 300 kunder. SalusAnsvar AB (publ) är en börsnoterad finansiell koncern. Verksamheten omfattar Bank, Fond- och Kapitalförvaltning samt Liv- och Sakförsäkring. SalusAnsvars affärsidé är att vara den ledande leverantören av privatekonomiska tjänster för medlemmar i Akademiker- och Idéburna organisationer. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/31/20001031BIT01110/bit0001.doc Hela rapporten http://www.bit.se/bitonline/2000/10/31/20001031BIT01110/bit0002.pdf Hela rapporten