Halverad trafikförsäkringspremie för snöskotrar med alkolås

Halverad trafikförsäkringspremie för snöskotrar med alkolås Världens första alkolås för snöskotrar visas i Umeå på tisdagen. Samtidigt presenterar SalusAnsvar sitt erbjudande om halverad trafikförsäkringspremie för de skoterägare som installerar alkolås. Ett tiotal snöskoterförare dödas varje år och långt fler skadas. Ungefär 70 procent av de som dödas har varit kraftigt alkoholpåverkade. Med alkolås på snöskotern kan liv räddas. - Vi har tidigare sänkt trafikförsäkringspremien med 50 procent för bilar med alkolås, nu gör vi detsamma för snöskotrar. Olyckor som beror på onyktra förare kostar försäkringsbolagen stora summor varje år. Genom sänkta premier hoppas vi kunna driva utvecklingen framåt och därigenom hjälpa till att rädda liv, men också spara pengar, säger Carl- Viggo Östlund, VD SalusAnsvar. Det nya alkolåset visas tisdagen den 11 februari kl.10.00 på Umestans företagspark i Umeå. SalusAnsvar finns på plats och presenterar sitt initiativ. Vägbeskrivning: Infart sker via nya rondellen på väg 363 och grindarna vid nya kasernvakten. Huset ligger rakt fram på höger sida. För ytterligare information: Carl-Viggo Östlund, verkställande direktör 08-55 54 50 01, 0709-11 60 01 Jonas Burvall, pressansvarig, 08-55 54 50 61, 0709-11 60 61 SalusAnsvar AB (publ) är finansiell koncern noterad på Stockholmsbörsens O-lista. SalusAnsvar har drygt 400.000 kunder av vilka merparten är medlemmar i akademikerorganisationer och idéburna organisationer. SalusAnsvars affärsidé är att förstärka organisationers konkurrenskraft genom att erbjuda försäkrings- och banktjänster som skapar ett mervärde hos deras medlemmar. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/11/20030210BIT01090/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/11/20030210BIT01090/wkr0002.pdf