SalusAnsvar sänker bolåneräntor.

SalusAnsvar sänker bolåneräntor. I dag kan SalusAnsvar erbjuda sina kunder billigare bolån. Förutom en sänkning av räntan med 0,15 % - 0,60 % så kommer SalusAnsvar även att ta bort uppläggningsavgiften på bottenlånen. Ett rörligt bottenlån på villa kommer att ligga på 5,00 %. Räntan på topplån sänks med 1,35 % till 6,00 %. Bolånen kommer på sikt att i huvudsak ansökas från SalusAnsvars hemsida, www.salusansvar.se. Det är roligt att kunna erbjuda våra kunder en av marknadens bästa bolåneprodukter, säger Harald Nihlén på SalusAnsvar Bank SalusAnsvar AB (publ) är en börsnoterad finansiell koncern som erbjuder privatekonomiska tjänster till medlemmar i Akademiker- och Idéburna organisationer. Bolagets firma ändrades i samband med att Salus Holding förvärvade Ansvars försäkringsrörelse 1997. Verksamheten omfattar Bank, Fond- och Kapitalförvaltning samt Liv- och Sakförsäkring. SalusAnsvars affärsidé är att vara den ledande leverantören av privatekonomiska tjänster för medlemmar i Akademiker- och Idéburna organisationer. För förtydliganden, vänligen kontakta SalusAnsvar AB (publ): Staffan Blomberg, VD, tel.: 08-5554 5100, 0709-116100, staffan.blomberg@salusansvar.se Harald Nihlén, VD SalusAnsvar Bank AB, 08-5554 5186, 0709-116186, harald.nihlen@salusansvar.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/02/20000502BIT01220/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/02/20000502BIT01220/bit0002.pdf