SalusAnsvar tecknar grupplivavtal med Psykologförbundet

SalusAnsvar tecknar grupplivavtal med Psykologförbundet I dag har SalusAnsvar tecknat grupplivavtal med Sveriges Psykologförbund. Genom avtalet får SalusAnsvar 3 500 nya grupplivkunder. Samtidigt blir Psykologförbundet SalusAnsvars sjätte konceptkund. Att vara konceptkund hos SalusAnsvar innebär bland annat att organisationen erbjuder sina medlemmar SalusAnsvars samtliga tjänster inom områdena spara, låna och försäkra. Dessutom ingår ett integrerat varumärkesarbete, co-branding. - Vår affärsidé med ett tydligt organisationsfokus har visat sig vara mycket konkurrenskraftig. Att arbeta integrerat med konceptkunder är ett framgångens recept. Vårt mål är att under 2003 få fem nya konceptkunder - nu är det bara fyra kvar, säger Carl-Viggo Östlund, VD SalusAnsvar. Sedan tidigare är Motormännens Helnykterhetsförbund, SACO:s tjänstemannaförbund SRAT, Vårdförbundet, IOGT-NTO och Praktikertjänst konceptkunder hos SalusAnsvar. Enligt avtalet erbjuds Psykologförbundets medlemmar frivilliga gruppförsäkringar inom liv-, olycksfall och sjukförsäkringsområdet. - Vi vill kunna erbjuda våra medlemmar förmåner som skapar ett ytterligare mervärde till medlemskapet i förbundet. Genom samarbetet med SalusAnsvar får vi nu tillgång till ett brett och förmånligt utbud av tjänster inom spara, låna och försäkra, säger Hans Persson, förbundssekreterare på Sveriges Psykologförbund. För ytterligare information: Carl-Viggo Östlund, verkställande direktör, 08-55 54 50 01, 0709-11 60 01 Kerstin Sjögren, ansvarig gruppliv, 05-55 54 50 35, 0709-11 60 35 Jonas Burvall, pressansvarig, 08-55 54 50 61, 0709-11 60 61 SalusAnsvar AB (publ) är finansiell koncern noterad på Stockholmsbörsens O-lista. SalusAnsvar har drygt 400.000 kunder av vilka merparten är medlemmar i akademikerorganisationer och idéburna organisationer. SalusAnsvars affärsidé är att förstärka organisationers konkurrenskraft genom att erbjuda försäkrings- och banktjänster som skapar ett mervärde hos deras medlemmar. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/07/20030207BIT00340/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/07/20030207BIT00340/wkr0002.pdf