SalusAnsvar tecknar sakförsäkringsavtal med Jusek

SalusAnsvar tecknar sakförsäkringsavtal med Jusek Jusek och SalusAnsvar har i dag tecknat avtal inom sakförsäkring. Avtalet innebär att 63 000 jurister, civilekonomer, systemvetare, personalvetare och samhällsvetare kommer att erbjudas sakförsäkringar från SalusAnsvar via Jusek. - Vår affärsidé med ett tydligt fokus på organisationer visar sig än en gång mycket konkurrenskraftig. Vi har god erfarenhet av nära samarbete med många andra SACO-förbund och det är glädjande att nu även få arbeta tillsammans med Jusek, säger Carl-Viggo Östlund, vd SalusAnsvar. Avtalet gäller tre år från och med den första april i år. Det omfattar hem-, villa-, fritidshus- och bilförsäkringar. - För Jusek är det viktigt att vi kan erbjuda våra medlemmar försäkringar med ett kvalitativt innehåll i kombination med ett bra pris. SalusAnsvar erbjuder detta och dessutom har man ett tydligt fokus på organisationer. Det är orsaken till varför vi bytte till SalusAnsvar, säger Ulrica Johansson, administrativ chef på Jusek. För ytterligare information: Carl-Viggo Östlund, verkställande direktör 08-55 54 50 01, 0709-11 60 01 Jonas Burvall, pr-ansvarig, 08-55 54 50 61, 0709-11 60 61 SalusAnsvar AB (publ) är finansiell koncern noterad på OM Stockholmsbörsens O-lista. SalusAnsvar har drygt 400.000 kunder av vilka merparten är medlemmar i akademikerorganisationer och idéburna organisationer. SalusAnsvars affärsidé är att förstärka organisationers konkurrenskraft genom att erbjuda försäkrings- och banktjänster som skapar ett mervärde hos deras medlemmar. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/04/20030304BIT00640/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/04/20030304BIT00640/wkr0002.pdf