Sambla lanserar ny varumärkesplattform

Sambla har sedan starten 2014 haft samma tydliga målsättning  – att hjälpa alla privatpersoner, oavsett vem du är eller vad du gör, med bättre lånevillkor genom att jämföra bankernas och långivarnas räntor. Hittills har bolaget hjälpt över 170 000 kunder att sänka deras räntekostnader.

Nu är det dags för nästa fas i Samblas utvecklingsresa. För att uppnå den högt ställda målsättningen – att bli nordens största låneförmedlare – lanserar Sambla en ny digital jämförelseplattform.

Vi menar att nyckeln till framgång är en god användarupplevelse. Det ska både vara enkelt att jämföra långivare och att få en bra översikt över hur ett eventuellt lån kan påverka användarens ekonomiska situation, säger Petter Nyman, utvecklingschef och medgrundare.

Med en starkt växande verksamhet och som en del av den nya digitala resan har Sambla även bytt till en ny grafisk identitet.

”Vi kände att den kommande plattformen behövde en visuell inramning på samma höga nivå. Vår identitet är färgstark och enkel, samtidigt som den är tydlig. Profilen sticker helt klart ut gentemot andra aktörer vilket var ett tydligt mål för oss”, säger Per Österström, affärsutvecklingschef och medgrundare.

Under hösten expanderar Sambla den nordiska verksamheten och målet är att etablera sig på nya marknader. Sambla har även ökat sin omsättning under 2017 och antalet medarbetare uppgår i dagsläget till cirka 120 personer. Under 2016 omsatte Sambla 48 miljoner kronor och prognosen är en fördubbling till över 80 miljoner kronor när 2017 summeras.

”Låneförmedlingsmarknaden är inte lika utvecklad i andra nordiska länder, det gör att vi ser en stora möjligheter att hjälpa fler kunder till lägre lånekostnader”, säger Alexander Milles, VD och medgrundare.

Läs mer om bolaget på sambla.se och sambla.no

Taggar: