Samtrygg inleder samarbete med Hittapunktse AB

Samtrygg och Hittapunktse AB har nyligen tecknat samarbetsavtal.

-       Att synas på Hittapunktse ABs plattform kommer addera mycket värde för vår verksamhet, både i termer av ökad trafik och stärkt varumärkeskännedom, säger Samtryggs VD Viktor Nilsson.

Samarbetet avser integrationsplaceringar i syfte att öka trafik och bygga Samtryggs varumärkeskännedom. Samtrygg är exklusiv integrationspartner i sin kategori. Samarbetet med Hittapunktse ABs har både ett kommersiellt och redaktionellt syfte. Integrationsplaceringarna avser att publicera Samtryggs lokala hyresobjekt på hitta.ses personsida och karttjänst, vilket adderar information på Hittapunktse ABs mest populära sektioner. Vid sidan av integrationsplaceringarna innefattar samarbetet publikation av intresseväckande information om hyresobjekt i lokala områden på hitta.se.

Hittapunktse ABs personsida har idag över 16 miljoner sidvisningar per månad där bostadsmarknaden i området är en av de mest eftertraktade sektionerna på sidan. Kartfunktionen är hitta.se mest populära tjänst och personrelaterade visningar utgör 3,7 miljoner sidvisningar varje månad.

- Hitta.se är den största söksajten i Sverige med en räckvidd på över 3 miljoner individer per vecka. Vi är stolta över att ingå samarbetsavtal med ett av Sveriges mest välkända IT-bolag och jag tror det kommer bidra till att skapa god tillväxt i användare av vår tjänst, säger Viktor Nilsson, VD Samtrygg Group (publ) och Samtrygg AB.

Samarbetet syftar till att addera värde för Samtrygg i termer av ökad trafik och konverteringar till samtrygg.se, likväl addera användarvärde på hitta.ses plattform och generera ökad användbarhet.

- Hitta.se är störst i Sverige på bostadsrelaterad info mätt i användare. Människor tycker det är spännande att få reda på mer information än bara telefonnumret och adressen, exempelvis vilken våning en person bor på, om nya grannar flyttat in i trappuppgången eller hur man röstar politiskt i området . Med Samtrygg kommer vi stärka denna position ytterligare. Och det är extra kul att kunna slå ett slag för hyresmarknaden som ju inte alltid får så mycket uppmärksamhet på den annars så mäklardominerade webben, säger Richard Bergman, affärsutvecklingsansvarig på Hittapunktse AB.

Samarbetsavtalet mellan Samtrygg och Hittapunktse AB löper tills vidare.

Antal användare: 70 000 st