Christer Jonsson utsedd till VD för Sandbäckens Rör i Kalmar AB

Christer kom till Sandbäckens i samband med verksamhetsövergången av Ömangruppen VS Teknik AB i Kalmar.

-   Jag vill hälsa Christer och våra nya medarbetare från VS Teknik varmt välkommen till Sandbäckens. Christers gedigna yrkeskunskap och erfarenhet kommer ge oss bästa tänkbara förutsättningar i vårt arbete att skapa en attraktiv samarbetspartner och arbetsgivare i Kalmar med omnejd, säger Mats Åström, Koncernchef Sandbäckens.

Christer Jonsson startade sin karriär som företagslärling har genom åren arbetat som VS-montör, arbetsledare, projektledare, platschef och filialchef inom bolag som NVS (Assemblin) och YIT (Caverion). Christer var också en av initiativtagarna till att 2015 starta ACE VS teknik som genom en verksamhetsövergång nu är en del av Sandbäcken-koncernen.

Christer, som tillträder sin nya roll per omgående, efterträder Torbjörn Carlsson som under våren utsågs till tf VD för Sandbäckens Rör i Kalmar AB. Torbjörn återgår nu till sina befintliga roller som VD för Sandbäckens Rör i Vetlanda AB tillika chef för Sandbäckens sydöstra region.

Sandbäckens Rör i Kalmar AB består idag av ett 20-tal medarbetare och utgår från nya lokaler på Franska vägen 5 A i Kalmar.

Torbjörn Carlsson
Regionchef Sandbäckens region Sydöst