Peter Skalberg utsedd till ny VD för Sandbäckens i Visby

Peter Skalberg (44) är utsedd till VD för Sandbäckens Rör i Visby AB. Peter tillträdde den 1 januari 2018 och kommer närmast från Caverion, där han arbetade som servicechef VS samt kundansvarig för avtalskunder för den gotländska verksamheten. Peter har även tidigare erfarenheter som fastighetsförvaltare både från Region Gotland och andra privata fastighetsbolag.

- Jag hälsar Peter varmt välkommen till Sandbäckens och ser fram emot att följa hans arbete att utveckla verksamheten tillsammans med teamet i Visby, säger Anders Buskas, regionchef Sandbäckens.

Som ett led i utnämningen av Peter avser nu Sandbäckens i Visby att göra strategisk satsning att växa, inom både projekt och service genom långsiktiga avtalsrelationer.

- Det ska bli spännande och jag ser fram emot att tillsammans med servicechef Peter Jacobsson fortsätta utveckla bolagets verksamhet. För att uppnå våra mål kommer vi att behöva rekrytera fler kompetenta medarbetare till vårt redan idag framgångsrika team, säger Peter Skalberg, VD Sandbäckens i Visby.

Sandbäckens Rör i Visby etablerades 2015 och har idag 11 medarbetare.

För mer information kontakta:

Peter Skalberg
VD Sandbäckens Rör i Visby AB