Preskriberat skattekrav

Preskriberat skattekrav Sandvik har idag fått besked från skattemyndigheten angående skattekrav avseende 1987 års taxering. Skattemyndigheten har mot bakgrund av att ärendet är preskriberat inte längre något skattekrav på Sandvik. Sandviks nettoresultat för år 2002 kommer med anledning av detta att påverkas positivt med cirka 120 miljoner kronor. Sandviken den 5 juni 2002 Sandvik AB; (publ) ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/05/20020605BIT00710/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/05/20020605BIT00710/wkr0002.pdf

Sandvik-koncernen Sandvik är en högteknologisk och global industrikoncern som erbjuder produkter och tjänster som förbättrar kundernas produktivitet, lönsamhet och säkerhet. Vi har världsledande positioner inom utvalda områden – verktyg och verktygssystem för skärande metallbearbetning; maskiner och verktyg, tjänster och tekniska lösningar för gruvindustrin och bergavverkning inom anläggningsindustrin; produkter i avancerade rostfria stål och speciallegeringar samt produkter för industriell värmning. Koncernen hade 2018 omkring 42 000 anställda och en försäljning på cirka 100 miljarder SEK i över 160 länder i kvarvarande verksamheter.