Sandvik AB - Delårsrapport för första kvartalet 2003

SANDVIK AB Delårsrapport första kvartalet 2003 · Resultat efter finansnetto: 1 281 MSEK - stabilt trots negativa valutaeffekter · Fakturering: 12 080 MSEK, +2 % · Orderingång: 13 420 MSEK, +5 % · Kassaflöde: 1 428 MSEK före investeringar Sandviken den 5 maj 2003 Sandvik AB; (publ) Lars Pettersson Verkställande direktör och koncernchef Ytterligare information kan erhållas per tfn 026-26 10 01. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/05/20030505BIT00390/wkr0001.doc Hela rapporten http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/05/20030505BIT00390/wkr0002.pdf Hela rapporten

Sandvik-koncernen Sandvik är en högteknologisk och global industrikoncern som erbjuder produkter och tjänster som förbättrar kundernas produktivitet, lönsamhet och hållbarhet. Vi har världsledande positioner inom utvalda områden – verktyg och verktygssystem för skärande metallbearbetning; maskiner och verktyg, tjänster och tekniska lösningar för gruvindustrin och bergavverkning inom anläggningsindustrin; produkter i avancerade rostfria stål och speciallegeringar samt produkter för industriell värmning. Koncernen hade 2019 omkring 40 000 anställda och en försäljning på cirka 100 miljarder SEK i över 160 länder i kvarvarande verksamheter.