Sandvik acquires additional shares outstanding in Walter

Sandvik acquires additional shares outstanding in Walter Sandvik has acquired additional shares in German Walter AG and the Group's shareholding in the company now amounts to 96.44% of the votes, including the 5.18% owned directly by Walter. Sandvik intends to continue to increase its shareholding in Walter AG and is presently analyzing different alternatives, with the target to reach an ownership of 100%. Sandvik reached an agreement during the autumn of 2001 with the principal owners of Walter covering the acquisition of the majority of the shares in the company. Following approval of the German competition authorities on 21 December 2001, the acquisition was initiated and Walter was consolidated as of 25 February 2002. In September 2002, a public offer was made to the other shareholders in Walter regarding the acquisition of all shares outstanding in the company. Sandviken, 23 May 2003 Sandvik AB; (publ) For additional information, contact Peter Larson, Executive Vice President and CFO, Sandvik AB, +46 26 26 10 61. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/23/20030523BIT00030/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/23/20030523BIT00030/wkr0002.pdf

Sandvik-koncernen Sandvik är en högteknologisk och global industrikoncern som erbjuder produkter och tjänster som förbättrar kundernas produktivitet, lönsamhet och hållbarhet. Vi har världsledande positioner inom utvalda områden – verktyg och verktygssystem för skärande metallbearbetning; maskiner och verktyg, tjänster och tekniska lösningar för gruvindustrin och bergavverkning inom anläggningsindustrin; produkter i avancerade rostfria stål och speciallegeringar samt produkter för industriell värmning. Koncernen hade 2019 omkring 40 000 anställda och en försäljning på cirka 100 miljarder SEK i över 160 länder i kvarvarande verksamheter.