Checka in hemifrån

Checka in hemifrån SAS har nu lanserat en ny version av www.sas.se med enklare och snabbare bokning, möjlighet till web check-in och val av sittplats. Den nya webbplatsen får även enklare navigation och modernare och mer användarvänlig design. Dagens kunder ställer krav på effektivitet i sitt resande. Därför arbetar SAS intensivt med att finna smidiga och enkla lösningar. Det nya resekonceptet Scandinavian Direct är det senaste exemplet på detta. I samband med lanseringen av konceptet i juni 2002 presenteras också SAS nya webbplats. Förutom flera nya funktioner, har den nya versionen en enklare och tydligare navigationsstruktur. - SAS webbplats är en av våra viktigaste försäljnings- och kommunikationskanaler. Den omsatte under 2001 över 1 miljard svenska kronor. Vi ser att våra elektroniska kanaler kan bidra till en effektivare direktförsäljning och utökade servicemöjligheter i enlighet med kundernas krav, säger Filip Francke, ansvarig för SAS Electronic Channels. På den nya webbplatsen finns nu alla produkter samlade i en och samma bokningsfunktion. Kunden kan med hjälp av web check-in registrera sig, checka in och välja säte innan han/hon kommer till flygplatsen. Web check-in är möjlig att använda tidigast 22 timmar innan avresa och gäller för alla passagerare som reser på intraskandinaviska linjer samt inrikes i Danmark, Norge och Sverige, oavsett biljettyp. - Vi räknar med att web check-in blir en populär funktion. Redan under testperioden har vi märkt ett stort intresse och fått många positiva reaktioner. Enkelhet är i fokus och vi vill att våra resenärer bokar sin resa på www.sas.se, reser på e-ticket, gör sin incheckning och väljer sittplats på webbplatsen. På så sätt kan kunden gå direkt till gate när han eller hon kommer till flygplatsen och slipper väntetider. Vid eventuella förseningar eller byte av gate informeras kunden om detta via SMS, säger Filip Francke. Huvudleverantörer av den nya webbplatsen är Scandinavian IT-Group, Vignette, Microsoft, Adcore och Starsky. För ytterligare information, vg kontakta: Filip Francke, Director SAS Electronic Channels, tel. 070-997 07 14 Om du vill besöka SAS nya webbplats, gå in på www.sas.se SAS CORPORATE COMMUNICATIONS ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/07/20020607BIT00540/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/07/20020607BIT00540/wkr0002.pdf

SAS is a member of Star Alliance™ and can together with 27 partners offer more than 18,400 daily flights to over 1,300 destinations around the world in over 191 countries.