En lördag i Stockholm

En lördag i Stockholm Nu kan resenärer ute i landet flyga till Stockholm över dagen samtliga lördagar från den 26 oktober till och med den 21 december. Nyligen lanserade SAS över-dagen-resor till ett antal europeiska storstäder på lördagar. Intresset har varit mycket stort och nu utökar SAS med ett lördagserbjudande för privatresenärer också inom Sverige. Erbjudandet gäller från alla orter där SAS har en morgonavgång till Stockholm och en kvällsretur: Göteborg, Kalmar, Luleå, Sundsvall, Umeå, Växjö, Ängelholm och Östersund. Priset är 500 kronor tur och retur från alla orter, utom från Luleå och Umeå där resan kostar 700 kronor. Beroende på avreseort får resenären från drygt 7 timmar till drygt 10 timmar i Stockholm. - Varför inte klara av julinköpen redan nu, föreslår Camilla Wallander, marknadschef på Scandinavian Airlines i Sverige. Stockholm har förstås också mycket annat att erbjuda, exempelvis utställningar, gallerier, caféer och mysiga restauranger. Ett trevligt och inspirerande sätt att spendera en lördag. Fördelar med en över-dagen-resa är att resenären kan lämna bagaget hemma, spara hotellkostnader och semesterdagar. - Vi satsar långsiktigt på att vara ett alternativ också för privatresenären, berättar Camilla Wallander. Undersökningar visar att shopping, kultur och nöje är främsta skälet till att man reser, näst efter sol och bad. Skandinaverna vill också resa mer, men tiden räcker inte alltid till. Därför kompletteras semesterresan allt oftare med flera kortare resor höst- och vintertid. Resan kan köpas ända fram till avgång och försäljning sker under perioden 24 oktober- 21 december via SAS och resebyråer. I priset ingår skatter och avgifter. För ytterligare information kontakta Camilla Wallander, marknadschef på Scandinavian Airlines i Sverige, tel 08-797 4040. SAS CORPORATE COMMUNICATIONS ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/25/20021025BIT00500/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/25/20021025BIT00500/wkr0002.pdf

SAS, Skandinaviens ledande flygbolag, har mer än 30 miljoner resenärer per år, som flyger till, från och inom Skandinavien. Vi kopplar ihop våra tre knutpunkter – Köpenhamn, Oslo och Stockholm – med 125 resmål i Europa, USA och Asien. Våra skandinaviska värderingar inspirerar oss i vårt hållbarhetsarbete och SAS ska till år 2030 minska de totala koldioxidutsläppen med 25 procent och flyga med biobränsle motsvarande den totala förbrukningen av SAS hela inrikestrafik. Förutom flygverksamheten, erbjuder SAS marktjänster, tekniskt underhåll och frakttjänster. SAS är en av grundarna av Star Alliance™ och tillsammans med partnerbolagen erbjuds nästan 19 000 dagliga flyg till mer än 1 300 destinationer runt om i världen.