Flygluffa i Europa i sommar

Flygluffa i Europa i sommar 21 bolag, 41 länder, 235 städer och 1 pass ! Mellan den 1 juni och den 31 augusti är det möjligt att flygluffa Europa runt med SAS rundresepass - Get Around Europe. I sommar kan resenärerna välja mellan 235 städer i 41 länder och med de nya knutpunkterna Prag och Wien kan flygluffningen bli mer spännande än någonsin tidigare. SAS rundresepass Get Around Europe introducerades 1997 som ett samarbete mellan sju bolag som tillsammans erbjöd 131 destinationer. Tanken var, och är fortfarande, att alla oavsett ålder ska omfattas av reglerna för rundresepasset. - Det är ett nytt sätt att resa. Med rundresebiljetten kan man för ett överkomligt pris kombinera semesterresan med besök hos vänner och bekanta, säger Elizabeth Hjelm, prisansvarig för Get Around Europe på SAS. Med de nya bolagen Austrian Airlines, Tyrolean Airways, Lauda Air och Czech Airlines öppnas nya intressanta kombinationsmöjligheter. Tvärförbindelserna har blivit betydligt bättre med Prag och Wien som nya knutpunkter i tillägg till Köpenhamn, Frankfurt och München. För att använda rundresepasset i Europa måste man ha minst två 24-timmars stopp utanför Norden och stanna borta minst en natt mellan lördag och söndag. Resenären har rätt att göra två ombokningar av biljetten, dock ej på första sträckan. Get Around Europe börjar säljas den 5 maj och kan köpas fram till den 11 augusti. NÅGRA PRISEXEMPEL: Stockholm-Amsterdam-London-Stockholm kostar 2.834 kronor. Stockholm-Köpenhamn-Krakow-Wien-Bologna-Prag-Bryssel-Stockholm kostar 5.970 kronor. Göteborg-Paris-Madrid-Bilbao-bil på egen bekostnad-Barcelona-Köpenhamn- Göteborg kostar 4.236 kronor. Sundsvall-Stockholm-Berlin-Prag-München-Stockholm-Sundsvall kostar 4.589 kronor. Priset bestäms av längden på varje flygsträcka. Alla priser är inklusive skatter och avgifter. På www.scandinavian.net/sommar kommer det att finnas ytterligare information om SAS sommarsatsning. Från den 5 maj kan man där planera sin resa genom att klicka sig fram på en Europakarta. För mer information - kontakta gärna: Elizabeth Hjelm, prisansvarig Get Around Europe,SAS, tel 08-797 18 21 Anders Burholm, ansvarig Get Around Europe, marknadsavdelningen SAS Sverige Tel 08-797 26 20 SAS CORPORATE COMMUNICATIONS ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/02/20000502BIT00410/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/02/20000502BIT00410/bit0002.pdf

SAS is a member of Star Alliance™ and can together with 27 partners offer more than 18,400 daily flights to over 1,300 destinations around the world in over 191 countries.