Ny styrelse i SAS AB

Ny styrelse i SAS AB På extra bolagsstämma tisdagen den 6 november 2001, beslutades det i enlighet med huvudägarnas tidigare förslag, om tillsättning av följande styrelseledamöter i SAS AB: Egil Myklebust, Berit Kjøll, Fritz H. Schur, Anitra Steen, Lars Rebien Sørensen, Jacob Wallenberg. Utöver ovanstående ledamöter har arbetstagargrupperna i SAS utsett Ulla Gröntvedt, Helmuth Jacobsen och Ingvar Lilletun till arbetstagarrepresentanter i SAS ABs styrelse. Vidare tillsattes en nomineringskommitté bestående av följande medlemmar: Ramsay Brufer, Alecta, Thomas Egebo, Trafikministeriet, Henrik Heideby, PFA, Pia Rudengren, Wallenbergstiftelserna, Reier Søberg, Næringsdepartementet, Ragnhild M. Wiborg, Odin Forvaltning och Claes Ånstrand, Näringsdepartementet. För ytterligare information SAS pressjour, tel + 46 8 7972944 SAS CORPORATE COMMUNICATIONS ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/06/20011106BIT01150/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/06/20011106BIT01150/bit0002.pdf

SAS is a member of Star Alliance™ and can together with 27 partners offer more than 18,400 daily flights to over 1,300 destinations around the world in over 191 countries.