SAS & Rädda Barnen samlar in pengar till välgörande ändamål på SAS-flyg

SAS och Rädda Barnen samlar in pengar till välgörande ändamål på SAS- flygningar SAS och Rädda Barnen har sedan år 1998 ett samarbete i de tre nordiska länderna Danmark, Norge och Sverige. Med start den 1 november kommer SAS att införa myntinsamling i hela sitt flygnät, totalt cirka 1100 flyg per dag. Insamlingen kommer att ske genom att insamlingskuvert fastsätts i flygplanens stolsfickor. Det belopp som samlas in kommer Rädda Barnen tillgodo och ska oavkortat användas till stöd för Rädda Barnens hjälpverksamhet för olika projekt under temat "Barn i krig och på flykt". Samarbetet avser att skapa resurser som leder till varaktiga förbättringar av barns rätt till ett värdigt liv, allt i enlighet med Rädda Barnens ledande principer som grundar sig på FN:s konvention om Barnets Rättigheter. Samarbetet mellan Rädda Barnen och SAS är en viktig del av SAS samhällsengagemang. För ytterligare information kontakta: Annika Johannesson, presstjänsten Rädda Barnen tel. +46 8 698 6711 Malin Engstedt, t f presschef SAS Sverige tel. +46 8 797 28 33 SAS CORPORATE COMMUNICATIONS ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/01/20011101BIT00130/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/01/20011101BIT00130/bit0001.pdf

SAS is a member of Star Alliance™ and can together with 27 partners offer more than 18,400 daily flights to over 1,300 destinations around the world in over 191 countries.