SAS avvaktar med flyglinje till San Francisco

SAS avvaktar med flyglinje till San Francisco Till följd av det vikande trafikunderlaget avvaktar SAS med lanseringen av San Francisco som ny destination. Händelserna i New York, den 11 september i år, har kraftigt påverkat flygtrafiken till och från USA och SAS väljer nu att i första hand fokusera på återuppbyggnaden av flygbolagets huvudmarknad på den amerikanska östkusten och centrala USA. SAS ambition var att starta flyglinjen Köpenhamn - San Francisco den 10 maj år 2002. Flygningen var planerad med en daglig avgång i var riktning. Marknadsutvecklingen avgör när SAS åter kan börja planera introduktionen till San Francisco. För ytterligare information vänligen kontakta informationsavdelningen tel + 46 8 7972944 SAS CORPORATE COMMUNICATIONS ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/15/20030915BIT00640/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/15/20030915BIT00640/wkr0002.pdf

SAS is a member of Star Alliance™ and can together with 27 partners offer more than 18,400 daily flights to over 1,300 destinations around the world in over 191 countries.