• SAS/

SAS fortsätter hylla resenärers drömmar - Travelers Are The Future

Under konceptet We Are Travelers fortsätter SAS att fokusera på de oändliga möjligheter som resandet och att tänka stort kan erbjuda. Den nya kampanjen och konceptet Travelers Are The Future bygger på budskapet att den som reser ser världen, får nya intryck, förstår den bättre och får ut mer av sitt liv. Bakom det kreativa konceptet står Åkestam & Holst.

SAS vill vara en del i att göra världen till en bättre plats och det är den personliga utvecklingen i att resa och se världen som är nyckeln i den positiva förändringen. Den som reser får mer ut av sitt liv och kan bidra till världen på sitt unika sätt.

Det känns väldigt spännande att få ta detta fantastiska kommunikationskoncept till en nivå där vi tydligt belyser resandets betydelse för individen och världen. Att resa och få nya intryck och förståelse för andra kulturer öppnar för en bättre värld, säger Jenny Näslund, kampanjansvarig på SAS.

Travelers Are The Future kommer att synas i film, utomhus och i digitala kanaler i Sverige, Norge och Danmark.

Ända sedan We Are Travelers lanserades har vi kontinuerligt stärkt SAS varumärke. Vi ser fram emot att fortsätta göra skillnad med denna vidareutveckling av konceptet, säger Johan Östlund, Client Lead på Åkestam Holst.

Se video här.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel 46 8 797 29 44

SAS, med mer än 70 år i branschen, transporterar över 29 miljoner passagerare årligen och är Skandinaviens ledande flygbolag med över 800 flygningar per dag till 118 destinationer i 36 länder i Skandinavien, Europa, USA och Asien. SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med ytterligare 26 flygbolag erbjuda fler än 18 400 dagliga flyg till cirka 1 300 destinationer i 191 länder. För mer information, besök gärna www.sas.se eller www.sasgroup.net