SAS innforer tre klasser på langflyvninger

SAS innfører tre klasser på langflyvninger SAS kommer i fremtiden til å ha tre klasser på langflyvninger mot dagens to. Den nye klassen kommer til å havne mellom økonomiklasse og forretningsklasse. Passasjerene i den nye klassen får bredere stoler, bedre benplass og økte arbeidsmuligheter enn i dagens økonomiklasse. Bestillingsvilkårene vil også være mer fleksible. Samtidig forbedres både komfort og service i den nåværende forretningsklassen. De siste årene har SAS, som hele flybransjen, merket en ny etterspørsel. Forretningsreisende har blitt mer kostnadsbevisste og mange ganger valgt økonomiklasse selv på lengre reiser. - Vi tror den nye klassen blir det naturlige valget for kunder som vil ha fleksible billetter og en bedre komfort enn i økonomiklasse, sier Vagn Sörensen, Senior Vice President, Business System Division, SAS og tilføyer: - Vi har i løpet av våren testet en fleksibel økonomibillett, Economy Full Flex, og den har kommet godt ut. Vi tar nå steget fullt ut og innfører en helt ny klasse, samtidig med at vi setter våre nye langdistansefly i trafikk i september 2001. Den "nye klassen" tilsvarer en oppgradert økonomiklasse der passasjerene får bredere stoler, bedre benplass og bl.a uttak for PC. Servering og øvrig service blir den samme som i økonomiklasse. Selv forretningsklassen videreutvikles og får større benplass, bredere og bedre stoler og bedre service. Prisen for å reise i den nye klassen kommer til å tilsvare dagens fleksible økonomiklasse-billett, Economy Full Flex, dvs. ca. 65 prosent av normal forretningsklassepris. Navnet på den nye klassen presenteres før årets slutt, sammen med mer detaljert informasjon om produkt- og servicekonseptet for SAS'nye langdistanseflåte. Lanseringen av tre-klassekonseptet skjer samtidig som introduksjonen av nye Airbus A340 i september 2001. SAS' interkontinentale virksomhet omfatter åtte destinasjoner;-Bangkok, Chicago, New Dehli, New York, Peking, Seattle, Singapore og Tokyo. For bilder av SAS' langdistansefly, gå inn på hjemmesiden: http://www.scandinavian.net/company/newsfacts/picture/archive.asp INFORMASJONSAVDELINGEN ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/22/20000622BIT00040/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/22/20000622BIT00040/bit0002.pdf

SAS is a member of Star Alliance™ and can together with 27 partners offer more than 18,400 daily flights to over 1,300 destinations around the world in over 191 countries.