SAS sänker priserna på studentbiljetter

SAS sänker priserna på studentbiljetter Den 3 september sänker Scandinavian Airlines priset på bokade studentbiljett inom Sverige. Studenter över 25 år erbjuds då samma biljettpris och ombokningsmöjlighet som för Scandinavian Airlines ungdomsbiljett. Bokas inrikesresan dessutom via Scandinavian Airlines webbplats www.sas.se, kommer ytterligare prissänkning att kunna erbjudas. Prisexempel inkl skatter och avgifter vid bokning via hemsidan: Gamla priset Nya priset Stockholm tur och retur till Luleå 1130:- 740:- Umeå 1090:- 660:- Göteborg 1080:- 660:- Malmö 1095:- 660:- Biljetten kan bokas och betalas så sent som en dag före avresa och är också ombokningsbar fram till dagen före avresa. Biljetten är giltig ett år. Scandinavian Airlines studentbiljett kan enbart köpas av den som studerar heltid och har ett giltigt CSN-, Mecenat-, eller Studentkort som gäller för höstterminen 2002. Res biljettlöst med e-ticket Samtidigt som Scandinavian Airlines medvetet uppmanar kunderna att boka på www.sas.se, ökar också försäljningen av det biljettlösa resandet. - Våra kunder har snabbt insett att det är smidigt att resa biljettlöst. De vinner tid och slipper administrativa avgifter som är kopplade till pappersbiljetten. Idag reser ungefär 70 procent av studenterna biljettlöst mot 25 procent för ett år sedan, säger Johan Åhlén, projektledare på Scandinavian Airlines marknadsavdelning. Att resa biljettlöst är enkelt. Vid bokningstillfället uppger kunden numret på sitt kreditkort, betalkort eller Eurobonuskort, som sedan dras i en automat på flygplatsen. Därefter är det bara att gå ombord utan köer vid incheckningen. För mer information kontakta gärna Johan Åhlén, SAS tfn: +46-070-997 27 72 SAS CORPORATE COMMUNICATION ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/29/20020829BIT00810/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/29/20020829BIT00810/wkr0002.pdf

SAS, Skandinaviens ledande flygbolag, har mer än 30 miljoner resenärer per år, som flyger till, från och inom Skandinavien. Vi kopplar ihop våra tre knutpunkter – Köpenhamn, Oslo och Stockholm – med 125 resmål i Europa, USA och Asien. Våra skandinaviska värderingar inspirerar oss i vårt hållbarhetsarbete och SAS ska till år 2030 minska de totala koldioxidutsläppen med 25 procent och flyga med biobränsle motsvarande den totala förbrukningen av SAS hela inrikestrafik. Förutom flygverksamheten, erbjuder SAS marktjänster, tekniskt underhåll och frakttjänster. SAS är en av grundarna av Star Alliance™ och tillsammans med partnerbolagen erbjuds nästan 19 000 dagliga flyg till mer än 1 300 destinationer runt om i världen.