SAS specialpriser för barn och vuxna i sommar

Sommar, sol och nya resmål SAS specialpriser för barn och vuxna i sommar I sommar kan barn och vuxna resa billigare med SAS. Den 17 juni startar SAS sommarkampanj med specialpriser på flygresor till 111 städer i 28 länder i Europa. Från samma datum kan barn mellan 2 och 17 år resa för 200 kronor inom Sverige. Sommarsemester i Europa - välj mellan 111 städer Tillsammans med 11 andra flygbolag kan SAS till sommaren erbjuda förmånliga flygresor till 111 olika städer i Europa. - Det är en ordentlig ökning jämfört med förra årets 79 destinationer. Specialpriserna riktar sig till personer som vill besöka en stad till skillnad från de som kanske väljer SAS rundresepass, säger Ann- Marie Severin, prisansvarig SAS Europa. Resenärerna kan boka sin resa från och med den 5 maj och ända fram till den 31 juni. Resan kan göras mellan den 17 juni och 13 augusti. Man får vara borta maximalt en månad och ha en övernattning mellan fredag och lördag eller lördag till söndag. PRISEXEMPEL Malmö - London Heathrow kostar 1.688 kronor tur och retur. Norrköping - Paris kostar 2.572 kronor tur och retur. Göteborg - Amsterdam kostar 2.016 kronor tur och retur. Stockholm - Dublin kostar 2.375 kronor tur och retur. Alla priser inkluderar skatter och avgifter. Barnspecial på svensk inrikes - 200 kronor tur och retur Från och med den 17 juni blir det lite billigare att resa med flyg för alla sommarlediga barn. Barn mellan 2 och 17 år kan då flyga för 200 kronor tur och retur till samtliga svenska inrikesdestinationer. Erbjudandet gäller till och från Stockholm och i sällskap med minst en förälder. På www.scandinavian.net/sommar kommer det att finnas ytterligare information om SAS sommarpriser. Ring gärna om du har frågor: Ann-Marie Severin, prisansvarig Europa, tel. 08-797 40 82 el 0709-97 4082. Susanne Dahlberg, prisansvarig SAS Inrikes, tel. 08-797 50 74 el 0709-975074 SAS CORPORATE COMMUNICATIONS ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/04/20000504BIT00870/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/04/20000504BIT00870/bit0002.pdf

SAS is a member of Star Alliance™ and can together with 27 partners offer more than 18,400 daily flights to over 1,300 destinations around the world in over 191 countries.