SAS startar dagliga non-stopflighter Göteborg-Bryssel

SAS startar dagliga non-stopflighter Göteborg-Bryssel - utökar också antalet turer Göteborg-London Från och med måndagen den 12 november finns två dagliga SAS-förbindelser mellan Göteborg-Landvetter och Bryssel med avgång klockan 08.20 och 16.05. (Åter från Bryssel klockan 10.45 och 18.30.) - Vi har nu möjlighet att på ett bättre sätt betjäna näringslivet och stödja utvecklingen i västra Sverige och Göteborgsregionen, säger Lars- Ove Filipson som är SAS försäljningschef i Västsverige. Bryssel är näst efter London den största utrikesdestinationen från Göteborg. SAS har en längre tid fört en dialog med en rad intressenter, bland andra Västsvenska Industri- och Handelskammaren och Göteborgs stad, kring hur näringslivet i Väst kan flytta fram sina positioner. Frågan om flygförbindelser har varit ett viktigt tema. Ny avgång till London Den 19 november utökar SAS dessutom med en tredje daglig tur från Göteborg till London Heathrow Airport. Den nya avgången blir klockan 12.05 från Göteborg och 14.05 från Heathrow. SAS har redan en morgon- och en eftermiddagsflight till Heathrow, klockan 07.15 och 16.30. För mer information, kontakta gärna Lasse Filipson, mobiltel + 46 709 442272 SAS CORPORATE COMMUNICATIONS ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/08/20011108BIT01380/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/08/20011108BIT01380/bit0002.pdf

SAS is a member of Star Alliance™ and can together with 27 partners offer more than 18,400 daily flights to over 1,300 destinations around the world in over 191 countries.