SAS välkomnar regeringsinitiativ om statlig försäkringsgaranti

SAS välkomnar regeringsinitiativ om statlig försäkringsgaranti I dag, den 22 november, beslutade den svenska regeringen att ta fram en proposition till riksdagen om fortsatt statlig garanti till den sista januari för tredjepartsskador vid krigs- och terroristhandlingar. I Danmark och Norge har i liknande beslut fattats om sådana garantier. - SAS sätter stort värde på den svenska regeringens initiativ, säger Hans Ollongren som är ansvarig för myndighetsfrågor inom SAS. Det är positivt att SAS får samma konkurrensvillkor på detta område som övriga europeiska flygbolag. Ny och oviss försäkringsmarknad Den internationella försäkringsmarknaden har ännu inte stabiliserats sedan händelserna i USA den 11 september. - Ännu finns inga rimliga försäkringsalternativ att tillgå, säger Hans Ollongren. För ytterligare kommentarer kontakta gärna Hans Ollongren, tel + 46 (0)709 971950 SAS CORPORATE COMMUNICATIONS ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/15/20030915BIT00650/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/15/20030915BIT00650/wkr0002.pdf

SAS is a member of Star Alliance™ and can together with 27 partners offer more than 18,400 daily flights to over 1,300 destinations around the world in over 191 countries.