Scandinavian Airlines återupptar utrikestrafik från Bromma

Scandinavian Airlines återupptar utrikestrafik från Bromma Den 12 maj i år startar Scandinavian Airlines åter utrikestrafik från Bromma med tre dagliga turer till och från Köpenhamn. Från Stockholm under vardagar erbjuds två morgonavgångar och en kvällsavgång. Helgerna bjuder på en morgon- och en eftermiddagsavgång. Från Köpenhamn blir det under vardagar en avgång morgon, eftermiddag och kväll. På helgerna ges en eftermiddagsavgång samt en extra kvällsavgång på söndagar. -Upptagningsområdet runt Bromma flygplats är betydande och efterfrågan på linjen har varit stor från kunder och marknad. Den nya linjen ger oss möjlighet att på ett bättre sätt tillgodose kundernas behov och möta marknadens efterfrågan, säger Hans Enelius, ansvarig för in- och utrikestrafik, Sverige. Från Köpenhamn erbjuder Scandinavian Airlines vidare förbindelser till ett 50-tal europeiska destinationer samt till åtta interkontinentala destinationer. Linjen kommer att trafikeras med Dash Q400 som maximalt tar 72 passagerare. Det är marknadens absolut tystaste flygplan, både mätt från marken och inne i kabinen. I kombination med den låga bränsleförbrukningen utgör de världens mest miljövänliga flygplan. Q400 har funnits i SAS flotta i tre år och de plan som nu används är modifierade och uppgraderade för att fylla Scandinavian Airlines krav på driftsäkerhet. Det är 41 år sedan Scandinavian Airlines senast bedrev utrikestrafik från Bromma. För ytterligare information, var god kontakta: Hans Enelius, ansvarig för in- och utrikestrafik, Sverige, tel +46 8 797 23 07 INFORMATIONSAVDELNINGEN SCANDINAVIAN AIRLINES ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/16/20030416BIT00310/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/16/20030416BIT00310/wkr0002.pdf

SAS is a member of Star Alliance™ and can together with 27 partners offer more than 18,400 daily flights to over 1,300 destinations around the world in over 191 countries.