Scandinavian Airlines inför affärsbiljetter i ekonomiklass

Scandinavian Airlines inför affärsbiljetter i ekonomiklass Från den 24 mars inför Scandinavian Airlines en ny och enkel prisstruktur med fyra affärspriser från Skandinavien till Europa - två över-dagen-priser i Business Class och två i Economy Class: Pris- Service- Förköp Cirka Ombok- Återbe- namn nivå dagar prisnivå ningsbar talning Business Business 0 100% Ja 100% Priority Class Business Business 4 95% Enbart 75% Saver Class retur Economy Economy 0 88% Ja 100% Flex Class Economy Economy 7 95% Nej 75% Fixed Class av Flex - Vi har lyssnat på företagen som idag strävar efter att sänka sina kostnader, säger Magdalena Rohdin-Hurtig, marknadschef för Scandinavian Airlines i Sverige. Många har också en policy om att medarbetarna ska resa i ekonomiklass. Den nya prisstrukturen ökar valfriheten och ger kunderna möjligheter till besparingar. Affärserbjudande i två servicenivåer Kunden ska kunna förvänta sig service i relation till priset. Därför får affärsresenärer som väljer de nya priserna Economy Flex eller Economy Fixed en generellt lägre servicenivå: till exempel incheckning som Economy Class-passagerare, inte tillgång till lounge och enklare service i Economy Class ombord. De får dock 50 procent fler EuroBonus-poäng än privatresenärer. De affärsresenärer som väljer Business Class upplever från den 30 mars ett nytt och modernt servicekoncept ombord. Måltiderna är fräscha rätter av hög kvalité, anpassade för dagens affärsresenärer. Business Class- resenärerna erbjuds också 24 timmars telefonservice, förbokning av säte, priority check-in på flygplatsen eller ständigt utökad självservice, tillträde till SAS Business Lounger, möjligheten att ta med 30 kg bagage, bättre komfort ombord samt dubbla EuroBonus-poäng jämfört med privatresenärer. Web check-in utökas Idag kan alla resenärer checka in via www.sas.se för sin resa inom Skandinavien. Från den 30 mars kan detta göras även för en resas första sträcka från Skandinavien ut i Europa. Biljettlöst resande med e-ticket eller Travel Pass Corporate fungerar idag på mer än 75 procent av SAS destinationer i hela Europa. Till resterande destinationer pågår en stegvis utrullning. Fler direktlinjer I sommartrafikprogrammet, som gäller från den 30 mars, startar nya direktlinjer från Stockholm till Vilnius samt Warszawa. Dessutom införs en mycket efterfrågad sen kvällsavgång från Stockholm till Amsterdam respektive Bryssel samt tidiga morgonavgångar tillbaka. Från Oslo startar nya direktlinjer till New York, Dublin, Prag och Manchester. Affärsresenärerna vill ha ett stort linjenät samt många avgångar att välja bland. Scandinavian Airlines genomför varje vecka mer än 2 000 flygningar mellan Skandinavien och övriga Europa med särskilt täta frekvenser till centrala flygplatser. För ytterligare information kontakta Magdalena Rohdin-Hurtig, marknadschef på Scandinavian Airlines i Sverige, tfn: +46 (0) 70 997 36 15. SCANDINAVIAN AIRLINES ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/19/20030318BIT00690/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/19/20030318BIT00690/wkr0002.pdf

SAS is a member of Star Alliance™ and can together with 27 partners offer more than 18,400 daily flights to over 1,300 destinations around the world in over 191 countries.