Scandinavian Airlines sommarkampanj startar imorgon

Scandinavian Airlines sommarkampanj startar imorgon Den 6 maj startar Scandinavian Airlines årliga sommarkampanj där resenärerna erbjuds prisvärda flygresor till Europa. - Med årets sommarkampanj uppmanar vi resenärerna att skaffa sig nya reseupplevelser. I år har vi 39 olika destinationer att välja mellan. Det finns destinationer för alla smaker, oavsett om man vill shoppa i en storstad, uppleva kultur, sola och bada eller bara roa sig, säger Magdalena Rohdin-Hurtig, marknadschef på Scandinavian Airlines i Sverige Sommarkampanjen kan bokas mellan den 6 maj och 8 augusti. Resan kan ske under perioden 17 juni till 31 augusti. Biljetten bokas 21 dagar före avresedag och resenären måste stanna borta natten mellan lördag och söndag. Prisexempel tur och retur, inklusive skatter och avgifter, avser bokning på www.sas.se Stockholm - Paris från 1195 kronor Stockholm - London från 1195 kronor Göteborg - Amsterdam från 1730 kronor Göteborg - Paris från 1730 kronor Köpenhamn - Amsterdam från 1170 kronor Köpenhamn - Paris från 1170 kronor - Kunden bokar sin resa smidigast på nätet, antingen på www.sas.se eller via en Onlineresebyrå. På Internet gör kunden sin bokning själv och där erbjuds också lägre priser, säger Magdalena Rohdin- Hurtig. Det lönar sig för kunden att frekvent besöka www.sas.se där vi ofta har specialpriser som bara går att boka på Internet. - Hos oss på Scandinavian Airlines kan kunden välja mellan ett stort antal avgångar och flyger mellan städernas huvudflygplatser, med goda kommunikationer in till centrum, säger Magdalena Rohdin-Hurtig, marknadschef på Scandinavian Airlines i Sverige. Ombord får våra kunder mat och dryck samt tidning, resorna berättigar även till EuroBonus- poäng. Sommarpriser inrikes För den som istället vill resa inrikes i sommar finns det specialpriser att boka redan nu. En tur och returbiljett inom Sverige kostar från 750 kronor. Dessa biljetter kan bokas fram till 26 juli för resa under perioden 30 juni- 3 augusti. Resan ska bokas senast 7 dagar innan avresa. För bokning och ytterligare information om biljetterna besök www.sas.se eller kontakta din resebyrå. För ytterligare information kontakta Magdalena Rohdin-Hurtig, marknadschef på Scandinavian Airlines i Sverige, tfn 070/997 36 15. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=25535 INFORMATIONSAVDELNINGEN SCANDINAVIAN AIRLINES ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/05/20030505BIT00730/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/05/20030505BIT00730/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/05/20030505BIT00730/bild.html Pictures

SAS is a member of Star Alliance™ and can together with 27 partners offer more than 18,400 daily flights to over 1,300 destinations around the world in over 191 countries.